×
×

Το ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ και η Βουλή των Εφήβων!

  • Jul 25, 2017
Την Κυριακή 9 Ιουλίου 2017, το Νεανικό Πλάνο, ανέλαβε να διοργανώσει τρία εργαστήρια κινηματογράφου για τα παιδιά που συμμετείχαν στην Βουλή των Εφήβων.
Το πρωί, στον κινηματογράφο Ιντεάλ, μια ομάδα πενήντα παιδιών παρακολούθησε τη βραβευμένη ταινία «Λόλα: ένα μπιζέλι για σπίτι» του Thomas Heinemann. Ακολούθησε μια εκτεταμένη συζήτηση για τα κοινωνικά ζητήματα που αναδεικνύονται από την ταινία με τον Δημήτρη Σπύρου, καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ολυμπίας και τη Αθανασία Σφακιανάκη.
​Δια μέσου της κινηματογραφικής ανάλυσης της ταινίας θίχτηκαν θέματα όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα και δη τα δικαιώματα του παιδιού, η πρόσβαση στη μόρφωση και τα κοινωνικά αγαθά, το προσφυγικό και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Έγιναν αναφορές στα εργαλεία της κινηματογραφικής αφήγησης, το σενάριο, την ενδυματολογία, τη μουσική και τον τρόπο που συμμετέχουν στη δημιουργία μιας κινηματογραφικής ταινίας.
Το απόγευμα στους εκθεσιακούς χώρους του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων, πενήντα παιδιά παρακολούθησαν την εισαγωγική ομιλία του Νίκου Θεοδοσίου (καλλιτεχνικού διευθυντή της Camera Zizanio) και μια μικρού μήκους ταινία animation από τo 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, με τίτλο το Καταφύγιο ως ένα χαρακτηριστικό δείγμα χρήσης των κινηματογραφικών μέσων την προώθηση των ιδεών και του κοινωνικού διαλόγου.
Στην συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.
Την πρώτη ομάδα συντόνισαν ο συνεργάτης του Νεανικού Πλάνου, animator, Κώστας Κατράκης (υπεύθυνος του μακροβιότερου εργαστηρίου του Φεστιβάλ Ολυμπίας, του ZiZanimation) και η Λητώ Θεοδοσίου. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν ιδέες, κατασκεύασαν φιγούρες, τις κινηματογράφησαν με την τεχνική του stop motion και δημιουργήσανε ταινίες μικρού μήκους ταινία.
Η ταινία του εργαστηρίου ανιμέσιον εδώ.
Την δεύτερη ομάδα, ανέλαβε ο Νίκος Θεοδοσίου και o Ηλίας Φλωράκης(συγγραφέας, σεναριογράφος, υπεύθυνος CineLike Lab). Στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου τα παιδιά μάθανε για την κινηματογραφική γλώσσα και πώς τα τεχνάσματα του κινηματογράφου χρησιμοποιούνται στην τηλεόραση (και για ποιους λόγους). Συζητήθηκαν αρκετά θέματα τεχνικής φύσης και είδανε στην πράξη, πώς λειτουργεί ένα μικρό στούντιο.
Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου, τα παιδιά με συντονιστή τον Ηλία Φλωράκη, μπήκανε στην διαδικασία να φτιάξουν -προφορικά- ένα σενάριο και να το εμπλουτίσουν με σκηνές, βάσει του ταξιδιού και την εμπειρίας τους από την Βουλή των Εφήβων. Συζητήθηκε επίσης, κατά πόσο ο ήρωας του σεναρίου «άλλαξε» μέσα απ’ αυτό το ταξίδι και αν αυτό επηρέασε τον ίδιο ή τον κόσμο που ζει σε ένα σενάριο που αφορά το μέλλον.