Supa Modo – οδηγός μελέτης

Μετά την προβολή

Ανάλυση Περιεχομένου

Από πού ν’ αρχίσουμε;

Στην αρχή της ταινίας όλα μας είναι άγνωστα. Δεν γνωρίζουμε πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις. Πώς τοποθετούμαστε στο χώρο και την κατάσταση;

  • Ποιες είναι οι πρώτες πληροφορίες που παίρνουμε για την ηρωίδα; 
  • Καταλαβαίνουμε αμέσως ότι είναι κορίτσι;

Μα τι να λένε;

H Κάθριν και η μεγάλη της κόρη, η Μουίξ, συνομιλούν με τον γιατρό. Εμείς δεν ακούμε τι λένε.

  • Τι υποψιαζόμαστε και γιατί; 
  • Σχολιάστε την επιλογή του σκηνοθέτη να μην καταστήσει τον θεατή κοινωνό της συνομιλίας.

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ/ΠΡΟΣΗΜΑΝΣΗ: Η σκηνή του νοσοκομείου είναι η ψυχολογική προετοιμασία του θεατή για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Η πλήρης αποκάλυψης της αλήθειας θα έρθει αργότερα, όταν…

Ο μπαμπάς με άκουγε 

Η οικογένεια της Τζο είναι μονογονεϊκή. Ο πατέρας της οικογένειας είναι απών. Σχετικά με αυτόν γίνονται υπαινικτικές ή έμμεσες αναφορές.

  • Τι καταλαβαίνουμε γι’ αυτόν; 
  • Τι φανταζόμαστε ότι έχει συμβεί;

Τι τους έχω κάνει;

Η Τζο κρυφακούει τη συζήτηση των παιδιών του χωριού. Ακούει λόγια σκληρά γι’ αυτήν και την ασθένειά της.

  • Τι αισθάνεται; 
  • Πώς αντιδρά; 
  • Τα παιδιά συμπεριφέρονται συχνά με σκληρότητα;

Η μαγεία του σινεμά

Ακούγοντας τη συζήτηση των παιδιών η Τζο θυμώνει, ξεσπάει στο δωμάτιό της και πάει στο σινεμά του Μάικ.

  • Συγκρίνοντας τις σκηνές τι συμπεράσματα βγάζουμε;
  • Τι ρόλο παίζει το σινεμά στη ζωή της Τζο;

Μέσα στο κάδρο

Η Κάθριν εργάζεται ως μαία και έχει βοηθήσει στη γέννα όλων των παιδιών του χωριού. Συνηθίζει να παίρνει ως αναμνηστικό από κάθε τοκετό μια φωτογραφία του νεογέννητου. Η ίδια είναι μητέρα ενός παιδιού, που πάσχει από ανίατη ασθένεια.

  • Τι την οδηγεί στην απόφαση να κατεβάσει τις φωτογραφίες; 
  • Ποιες οι σκέψεις και τα συναισθήματά της;

Προσευχή

Μια θρησκευτική τελετή λαμβάνει χώρα στο σπίτι της οικογένειας. Η επικεφαλής της θρησκευτικής ομάδας προσεύχεται ώστε η Μουίξ να επιστρέψει στο δρόμο του Θεού.

  • Τι συμπεραίνουμε σχετικά με τη θέση της γυναίκας στη συγκεκριμένη κοινωνία; 
  • Πώς μπορούμε να σχολιάσουμε την αντίδραση της μητέρας απέναντι στη Μουίξ; 
  • Υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα στερεοτύπων στη δική μας κοινωνία;

Το παιδί είναι δικό μας

Μέσα από την ταινία καταγράφονται οι κοινοτικές λειτουργίες μιας κοινωνίας συνεκτικής, τα μέλη της οποίας αλληλεπιδρούν διαρκώς. Η κοινότητα, μάλιστα, παρεμβαίνει καθοριστικά στη ζωή της οικογένειας και αφήνει έντονο αποτύπωμα στην οικογενειακή ζωή.

  • Εντοπίστε σημεία της ταινίας που επιβεβαιώνουν το παραπάνω.
  • Πόσο μοιάζει η οργάνωση της κοινωνίας του Μαουένι με τη δική σας;
  • Τι θετικά και τι αρνητικά βρίσκετε σ’ αυτόν τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας;

Ερασιτέχνες!

Τα γυρίσματα της ταινίας αρχίζουν. Τα τεχνικά μέσα είναι πενιχρά αλλά όλοι οι συμμετέχοντες είναι χαρούμενοι και ενθουσιώδεις.

  • Τι είναι αυτό που τους κάνει χαρούμενους;
  • Είναι απαραίτητο κάποιος να έχει επαγγελματική κατάρτιση για να συμμετάσχει στη δημιουργία μιας ταινίας; 
  • Εσείς θα θέλατε να είστε μέλη ενός ερασιτεχνικού κινηματογραφικού συνεργείου και να συμμετάσχετε στα γυρίσματα μίας ταινίας;

Σιωπή

Απ’ τη στιγμή του θανάτου της Τζο, ο διάλογος σταματά για περισσότερο από τέσσερα λεπτά. Επικρατεί σιωπή. Ακούγεται μόνο μουσική στην αρχή και φυσικοί ήχοι έπειτα.

  • Πώς ερμηνεύετε αυτή την επιλογή; 
  • Τι σκέψεις και τι συναισθήματα τροφοδοτεί αυτή η σιωπή;

Στην πρεμιέρα

Η Μουίξ και ο Μάικ αποφασίζουν να ολοκληρώσουν την ταινία, που αποτελούσε το όνειρο της Τζο. Η προβολή της ταινίας, στην οποία παρίσταται όλο το χωριό αποτελεί την αφορμή για να βγει η Κάθριν από το σπίτι, όπου ήταν κλεισμένη μετά τον θάνατο της Τζο. 

  • Πώς βιώνει αυτή την εμπειρία; 
  • Τι συναισθήματα της προκαλεί η θέαση της ταινίας; 
  • Μπορούν οι τέχνες, και ιδιαίτερα ο κινηματογράφος, να λειτουργήσουν παρηγορητικά;

Οι φίλοι μου

Στο τέλος, η Κάθριν και η Μουίξ επισκέπτονται το νοσοκομείο για να προβάλουν την ταινία και να πραγματοποιήσουν την επιθυμία της Τζο, να μοιραστούν οι αφίσες της στα παιδιά του νοσοκομείου. Φαίνονται και οι δύο ευτυχισμένες. 

Restricted Content
To view this protected content, enter the password below:

Επικοινωνήστε μαζί μας

για να αποκτήσετε πρόσβαση στους ψηφιακούς εκπαιδευτικούς οδηγούς του Νεανικού Πλάνου.